söndag 19 december 2010

Det blir inte alltid som jag har tänkt mig.


19 december 2010 dagens namnsdag är Isak - grattis brorson Isac.
Ja den här helgen skulle jag pyssla med så mycket små saker som att julpynta tex. Men vi fick vara barnvakt till en William kille i stället och visst var det roligare än att julpynta. Det blir väl jul ändå hoppas jag. Julgranern ska vi klä någon kväll i veckan så att det är gjort. Jag har i alla fall dragit igång tvättmaskinen nu och det känns ju bra att få något nyttigt gjort. Vi hade även en mysstund i går med melodikryssfika med Anette, Niclas och Victoria. Det gick galant - vi klarade hela krysset. Anette hade kokat knäck med polkagrissplitt i och även kokos. Gudomligt goda måste jag säga. Får se om jag hinner göra några jag med. Hon hade tydligen hittat receptet i Allt om mat. Vi visade även William att när hans mamma var liten hade vi en hund som hette Whoopie. Han visade oss den bilden flera gånger och sa att Whoppie bodde i himelen - hur enkelt som helst. Det är bra att förklara för honom allt. Han är helt besatt av datan också. Det är nu inte bara Ludde och hans vänner spelet som gäller utan han ska även köra motorcykel och bil på datan. En riktig fingerfärdig kille. Undrar om han blir en data hacker.
Ta vara på livet och varandra.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. de var riktigt mysigt att få vara med er i knutby! vi ses snart igen. puss

    SvaraRadera
  2. myspys ni haft då =) gott med knäck de lätt då :) mums

    SvaraRadera