tisdag 7 december 2010

Klev upp tidigt


7 december 2010 dagens namnsdag är Angela, Angelika - grattis Angelika på jobbet.
Det är underbart att kliva upp på morgonen och se alla små fåglarna leta efter maten i fågelautomaten (dags att fylla på). Nya djurspår på gräsmattan som är fylld av snö, naturligtvis rådjur som också letar efter mat. Som tur är det ju inte jätte kallt, just nu har vi -6,6 grader. Det är lagom vinter temperatur tycker jag. Som jag har skrivit förut så är jag ingen älskare av vintern. Vill ha värme och sol. Jag frågar ofta gubben varför vi bor i detta land. Till svar får jag alltid att annars uppskattar jag inte sommaren och värmen på samma sätt. Det är väl sant i och för sig. Tur att vi har spisar att elda i så att den där hettan kommer i alla fall.
Jag har en bild från Johannesbäcks området från förr. Denna bild kommer från min barndomsvän och klasskompis Anci. Den stora lekplatsen till höger, längst ner på fotot där har jag lekt mycket vill jag säga. Samt gården på vänster sida där är jag uppvuxen. Roligt med gamla foton. Det ser ju inte alls ut så där nu. Det har bla kommit dit mera hus och Fyrislundsgatan finns inte med vad jag kan se högst uppe på fotot. Undrar när detta kort är taget?
Appropå gammal så är det bara drygt en månad kvar tills jag går in i 48 års åldern. Rackarns vad fort det går. Ett år närmare pensionen. Önskelistan är lång och det finns alltid något jag vill ha eller göra. Men för att inte avslöja för mycket av mina önskningar så har jag en hel lista som jag skriver ner saker och ting på för att kunna ta fram när någon frågar. Bla är det vissa böcker som jag så gärna skulle vilja ha bla Loppisboken, om blommiga koppar fattismanssilver & annat vackert av Ida Magntorn samt Kärlek,nål och tråd av Anna Braw.
Men för de som känner mig väl så vet de att jag vill ha bara nyttogrejer -typ ljus, servetter, kroppslotion, duschkräm.....m.m.
Nu måste jag mata fåglarna och göra frukost.
Ta vara på livet och varandra
Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar