fredag 7 augusti 2020

Citron en mirakel produkt

Jag dricker citron shot varje morgon. I drycken finns honung, ingefära, citron och vatten. Fick ett tips om att jag kunde lägga i de urpressade citron halvorna i diskmaskinen när jag körde den för diskning. Sagt och gjort. Vilket himla bra resultat det blev. Doften i maskinen och vad bland samt ren disken blev. Det där kommer jag göra flera gånger helt klart. Jag kör ju väldigt ofta diskborste, disksvamp och disktrasan även i diskmaskinen....det ska jag försöka att pricka in nästa gång jag kör citron halvorna. 
Något som även är mycket bra är P1 sommarpratarna. I går lyssnade jag på Sara Bäckmo. Hon är journalist, trädgårdsodlare och bloggar. Jag rekommenderar varmt att lyssna på henne. Hon berättar hur viktigt det är med maskar i jorden bla. Hade ingen aning om det.

Inte lätt att lära om sig nya saker när det gäller min gubbe. Vi har ju rustat vårt badrum. Även fast det har funnits några antal veckor - så har han väldigt svårt att anpassa sig till det nya. Får visa honom varje gång han ska dusch hur han vrider på kranarna. Tålamod borde finnas på burk att köpa!
Jobbigt när jag själv är trött efter jobb och lite sömn. Men bara att göra så gått det går. Hur tokigt det än låter så är det väldigt skönt när han stänger ytterdörren och går till färdtjänsten. EGEN TID FÖR MIG 
Ta vara på livet och varandra.LEV NU.Kram Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar