lördag 1 augusti 2020

Vad finns i huvudet på min bror?

I går kom min 79 åriga mamma till oss för hon ville låna lite låsolja. Vi pratade om ditt och datt. Sedan frågade jag henne om vi skulle fira min brors sons födelsedag på söndag. Hon hade pratat med honom om firande och det gick inte eftersom han håller på att rusta lägenheten. Men han skulle komma till mina föräldrar så blev han firad i alla fall. Min bror bor i Umeå och har fritidsbostad i Öregrund. Så sonen måste hjälpa honom med gräsklippning. Så i början på vecka 32 skulle sonen åka dit och klippa gräset. Då säger min bror att ta med dig farmor och farmar (79 år och 85 år gamla).  VAD I HELA VÄRLDEN SKA DE DIT OCH GÖRA? Min bror har varit nere i flera veckor under sin semester i sin fritidsbostad. Han har varken bjudit dit mina föräldrar eller hälsat på dem. MEN nu vill han att de ska följa med sitt barnbarn ut i stugan. I mina öron är det för att han vet att de inte kan sitta still och då hjälper de till med något. Alltså vad fan är det för fel på min bror... jag kan säga att i mina öron är han inte vatten värd. FY FAN VILKEN MÄNNISKA. Jag blir så jävla ledsen och arg. Hoppas verkligen att brorsan kommer att få upp ögonen att gamla människor behöver hjälp och inte han.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar