måndag 17 augusti 2020

Ni får ursäkta

Ibland är man ju inte alltid på humör. Så är det ju för varje människa. Då kan det hända att jag blir på mindre gott humör när som igår min kusin Ingela ringde. Hon pratar så gott om allt som hon gör och vad duktig hon är. Sedan säger hon i samma veva ”så där mycket skulle jag inte ha gjort om jag bodde i lägenhet” - nej tacka fan för det då behövdes det ju inte tvättas fönster till en herrgård, rensa ogräs osv. VARFÖR säger hon så? Sedan kom ju frågan upp hur mina barn mådde. Inte tror jag hon var intresserad igentligen av det. Jag sa som det va att Jannice har äntligen börjat jobba igen efter hennes otroligt långa sjukskrivning. Då kom svaret att det är inte hälsosamt att gå hemma. Jag försökte förklara att Jannice inte kom upp ur sängen vissa dagar...lite svårt att bara gå och jobba då! Ja, Jeanette har ju blivit varslad sa jag sedan. Men hon är inte ett dugg orolig för framtiden med plugg eller jobb. Det dyker nog upp något. Då skulle jag hälsa Jeanette att hon skulle söka sig till städjobb för det finns det alltid. Ingela har städjobb och det är så BRA. Jo tjena...varför tar då inte alla arbetslösa städjobb? Hm. Ni får ursäkta men det var som sagt ingen bra dag igår. Ett positivt sms kom ifrån min gamla skolkamrat Helena som följer mig ofta på Facebook. Hon bjöd in mig till hennes trädgård. Kom idag sa hon! Det blir lite tajt... men en dag ska jag ta mig till henne helt klart. Det kommer nog bli en lång dag...mycket att prata om tror jag.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar