söndag 2 augusti 2020

Otroligt skönt

Nu har 4 veckors ledighet gått. Det är så otroligt skönt att börja jobba igen. Många tycker säkert att jag är galen. Men att leva med en människa som bara vill vara hemma och inte hitta på någon ting är jobbigt eftersom jag gärna vill hitta på saker, hälsa på människor och röra på mig. JAG KÄNNER MIG INSTÄNGD. Nu börjar rutiner igen och jag hoppas på att kunna få egen tid. Promenera, cyklar och göra saker som jag gillar. Gubben rör sig inte mycket. Jag orkar inte tjata på honom. Han sitter i sin fåtölj på balkongen o sover. Är uppe läng...fast det har han väl gjort länge. Igår kväll satt han på balkongen och det lät som han grät inombords. Snuva så pass att jag var tvungen att be honom fräsa sig när jag låg och läste. Han blev uppvaktad i lördags av sina döttrar som hade skrivit ett kort med en inbjudan av lunch o fika med dem någon dag jag jobbar. Då såg jag på honom att han blev väldigt tagen.
Min stora favorit är ju att kolla in Instagram. Tänk vad mycket trevligt det finns där. Bla hittade jag dessa snygga bilder på färgade dörrar.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar