söndag 9 augusti 2020

Varför?

Sjukdomen på min gubbe sätter många spår i mig. Många av dessa spår syns inte till andra människor. Jag undrar också varför jag inte sätter mig själv i fokus? Som tex gubben vill inte åka någonstans eller träffa människor. Men det är precis det jag vill göra. Ska jag bara lämna honom och göra saker själv? Ja kanske nu medans det går att lämna honom.
Hela semestern har vi varit hos mina föräldrar eller hemma. Är vi hemma sitter han bara i fåtöljen eller på balkongen. Då små sover han. Jag blir instängd! Jag känner att jag offrar allt för honom och får absolut ingenting tillbaka. Jag känner att jag kommer bli uppäten inne från. Jag måste bli bättre på att sätta mig i första rum. I måndags fyllde gubben år och då bjöd jag honom på den lokala restaurangen. Vi åt gott och han tog en öl.
Mitt barnbarns katt är borta. Lilla Kerstin - syster med Elsa som försvann för ett tag sedan. Hoppas att hon kommer hem snart. Den här bilden är så fin på Kerstin och Enzy.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU.Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar