fredag 31 juli 2020

Jävligt skönt

Det är fruktansvärt skönt med semester MEN jävligt skönt att börja jobba igen. Jag vill upptäcka saker och ting medans min gubbe vill bara vara hemma sitta på balkongen eller loftgången. Det tillhör hans sjukdom. Att bara få leva där han är trygg med sig själv och i sin lilla egna bubbla. Jag får passa på att göra saker på egen hand när jag har lediga dagar. Det finns miljoner av saker att göra här hemma. Men jag kommer mig inte för att göra någonting när gubben är hemma. Han drar ur mig så mycket energi. Bra att ladda upp med jobb och få ny energi igen. Jag har syprojekt, stickprojekt, balkongprojekt, inredningsprojekt.... listan kan bli lång.
Jag är även sugen på att köpa en utomhuslunch till föräldrarnas fritidsboende. 30% rabatt just nu. Ska nog åka dit och titt på söndag tror jag.
Jag har även köpt mig ett gäng pocket böcker FAST jag lovade mig själv att bara låna på bibblan. Jävla onödigt. Ja ja det är gjort nu. En bok ska jag ge svärmor. Den boken har jag redan läst.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar