lördag 10 oktober 2020

Älskade mamma


Middag hos föräldrarna idag. Stek med potatis och gräddsås samt grönsaker. Så himmelskt gott.
Hon börjar ju närma sig 80 år men är duktig. Hon sköter allt med mycket bra kunskap. Hon har dock lite problem med synen. Så i sommarstugan har de mörka kaffe muggar från typ 1970 talet. Hon har svårt att se när hon ska hälla i kaffe i kopparna. Därför ger jag henne 6 Monami muggar. Hon hade tänkt köpa på ÖB nya muggar för 10kr styck. Men min pappa vill absolut inte köpa någonting nytt. Så det blev det inget inköp.
Vi tillbringade större delen av eftermiddagen hos mina föräldrar. Vi kollade på foton och gamla papper.
Min farfars skolbetyg från 1922 - detta papper har sparats i 98 år. 
Ett tjänstebetyg från 1926 även detta farfars.
Ett beslut om vårdslöshet i trafiken och rattfyllerier - även de var min farfar, 1974.

Samt ett mycket intressant brev från advokatbyrån vid farmor och farfars skilsmässa.


Mammas fina orkidéer. Hon har fullt i ett rumsfönster och köksfönstret.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar