tisdag 13 oktober 2020

Så skönt

 Jag vet att många tycker att jag är knäpp men det går ju att vända på det också. Jag tycker många är knäppa som inte kan säga vad de tycker. Aja...detta låter väl knäppt kanske, att det är så skönt att börja jobba igen. Har ju varit ledig nu 9 dagar. Otroligt skönt att äga hela dagarna för sig själv och kunna göra precis vad jag vill. Hm...men jag blir lätt deprimerad och får på köpet inte mycket gjort. Men det är väl skit i samma för det är ju ingen annan som gör grejerna åt mig. Så det ligger kvar. Men jag har i alla fall rensat lite, träffat en mycket pratglad släkting, firat lite vinst för mamma, tagit mina omtyckta promenader, läst min bok...ja vad mer kan jag begära av mig själv? Men det finns mycket att göra här : sätta upp två hyllor, sätta upp en gardinstång, fålla upp gubbens byxor, sy projekt, fixa fotoväggen,fixa balkongen... skit det samma det kommer tid till allt detta också. Det ska bli roligt att få träffa kollegorna på andra linan som har varit permitterade ett tag. Men det blir inte många arbetspass innan det är dags igen för dem att bli permitterade. Det är som det är. 

Några fina hus i Fålhagen där jag går min runda.

Ta vara på livet och varandra.LEV NU. Kram Marie







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar