tisdag 6 oktober 2020

Fålhagen

 


Tänk att kunna ta en promenad innan regnet kommer, så skönt. Jag gick en runda i Fålhagen - ett mycket fint villaområde med otroligt många hus från förr. En gång i tiden hade min farfar och farmor ett hus på Oxelgatan. Tyvärr har jag aldrig sett huset och jag vet inte om min pappa har något foto på det heller. Måste fråga honom om det. Men där farmor och farfars hus stod är det nu parhus. Jag tror att det var en ganska stor tomt. Men farmor och farfar skilde sig i mitten på 1960 talet. Då tror jag att huset såldes. Måste nog efterforska i det lite mera.
Men när jag går promenaden inser jag att min dröm med en egen stuga där odling, rost, pioner, julrosor, klematisar kan växa är så himla långt från verkligheten jag kan komma. Jag vet hur det ser ut i mitt liv just nu, men inte om 3, 5 eller 10 år. Det gäller att hitta andra utvägar så att andra drömmar slår in. Jag har en dröm som jag inte kommer att avslöja. För varför ska jag vara som en öppen bok? 
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar