tisdag 27 oktober 2020

Magnet











Idag kom mejl från resebolaget som anordnar rund resa till Italien. Ska 2021 bli det år då resan blir av? Det är nu tredje gången gillt som jag bokar den. Jag blir som en magnet direkt när mejlet kommer. Vill boka på en gång. MEN har precis glömt bort att det är en pandemi just nu. Denna gång är det större generösare erbjudande med nästan som ett öppet köp. Ska prata med min kollega om vad hon tycker.
Vill du kolla resan så finns den här 
Efter ett par dagar med ned stängd blogg, öppnade jag upp igen. Där kan man också snacka om magnet. Det finns människor som vill läsa vad jag skriver MEN vill inte att jag ska veta att de läser. 
Nattvecka på jobbet. Intensivt med Kina ordrar, hela veckan. Vilket innebär att det värker i hela kroppen pga tungt arbete, dålig sömn och en kropp som borde vara 25 kg lättare. Jag hade gått ned 2 kg för någon vecka sedan när jag tog mina promenader. Men så fort det blir obekväma arbetstider så halkar jag in i gamla fula ovanor. Orken finns inte. Jag tänker ofta på hur det blir den dagen då jag inte har något jobb att gå till....då gäller det att hitta goda vanor. För när dessa fula ovanor finns kommer det mycket tröst i form av onyttigheter. Då vet ni det! Hoppas att ditt liv är perfekt. 
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar