fredag 23 oktober 2020

Bråda dagar

I går blev det ett långt fikabesök på Stenugnsbageriet Leijon med en gammal vän. Vi hade mycket att prata om eftersom vi inte har träffas på 15 - 20 år. En kopp te och en bulle med vanilj och hallon blev det för mig under den tre timmar långa besöket. Så otroligt trevligt.


Nu kommer det bli bråda dagar med hantverkare som ska byta färskvatten stammarna i vår trappuppgång. Tre veckor ska det ta. Men jag tror inte riktigt det tar så lång tid. Har hört med grannar där det inte tog så lång tid.
I dag åkte vinterdäcken på. Det är alltid lika skönt när det är gjort. Tänk jag gruvar mig för det jätte mycket innan. Men igentligen är det ju inte något krångligt. Boka tid, åka dit, betala, åka hem. Men de ska upp från källaren och ner till källaren. Pust å stön. Men tur det finns en pirra i vår trappuppgång, det underlättar super mycket. Två däck på pirran och bara köra från porten till bilen tur och retur. Problemet är nog mest att de inte blir rengjorda som när gubben skötte jobbet.
Jag var också tvungen att köpa mig en Monstera, grön växt - en riktig favorit. 
Var på besök hos barnbarnet Valter en snabb visit också. Han ville ta med sina leksaks bilar ut i sandlådan så han kunde gräva med grävskopan. Men i stället blev det en bricka med havregryn, mjöl och riskorn. Fiffigt...
Jag har även köpt mig ett led ljus för utomhusbruk. Proppade botten full med kottar. Blir lite trevligt när man kommer hem.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar