måndag 27 juli 2020

Det ljuva livet

Tänk vad mycket saker det finns i livet som jag bara älskar. JORDGUBBAR är en utav dem. Vet inte hur många liter jag har köpt i år. Just nu är de så mörkröda och söta att det nästan gör ont på tungan. Jag tog kontakt med dem som plockat jordgubbarna, Sturesons Lantbruk AB i Mörbylånga. Jag frågade vad sorten heter som de plockar just nu - fick ett snabbt svar Malwina. Jag äter dem som de är, med keso, med glass och jag gjorde en paj också.
Minsta barnbarnet var här en dag och då gick en ängel i krasch. Tur det fanns jordgubbar till mig som tröst samt lim till ängeln.
Jag passade även på att köpa blåbär från en kille på jobbet. 20 liter. Så nu är gubben glad också. Han bara älskar blåbär.
Jag njuter även av lediga dagar. Läser en god bok och gör absolut ingenting. Tyvärr blir det lite si och så med motionen och maten. Det måste jag bli bättre på.
Ta vara på livet och varandra.LEV NU. Kram Marie 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar