fredag 3 juli 2020

Vi är olika

Jag minns i min ungdom när jag precis träffade min gubbe. Då kunde han ha den tunnaste sommar skjortan på sig mitt i vintern. Han var så himla varm av sig. Bara jag kom nära honom kände jag hans kroppsvärme alstrar ut mot mig. Då kunde han värma mig. Så är det inte nu.
Jag blir väldigt lätt varm idag och dessa dagar när det har varit 25-30 grader ute då är det olidligt att kunna sova. Så då sover vi med bara påslakan utan täcke och öppet fönster. En natt när vi sov hos mamma var det så varmt så jag höll på flyta bort. Då frös gubben och var tvungen att stänga fönstret. I morse kände jag att JAG behövde stänga fönstret fram åt morgontimmarna. Då frös gubben så att han skakade. Så det blir nog att sätta i täcket igen i påslakanet. Vi borde ha en AC som kunde reglera värmen precis som vi vill ha den. MEN jag är lite emot en sådan för var ska jag ställa den när den inte används?
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar