söndag 19 juli 2020

Semester eller inte semester

Två av mina barnbarn har längtat att få sova hos oss. Det är ju super roligt. Men jag tror att vi är lite ovana med dem. Super gulliga var de men så intensivt. Jag fick kliva upp först för att hinna dusch. Men vi gjorde roliga grejer - var till Gunsta lekparken ( den gillar de verkligen), varit ute på vår gård, spela råttfällan, ritat, spela finns i sjön, målat i målar böcker, ätit chips o godis och vi har ”paddlat”. Allt går i ett. Felix 6 år ritade världens finaste huvudfotingen. I morse hade han en lektion med att lära oss arabiska och muskelmätning.
När det blir så här intensivt klarar inte gubben av det och hjälp med att duka fram eller andra enkla bestyr. Kommer inte självmant från honom. Nej jag måste säga hela tiden gör si gör så.... ärligt talat så är det ingen semester. Men det är bara att gilla läget tydligen.
Det är ju många som vet om hur min vardag ser ut men inte många som ställer den frågan till mig : hur går det? Kan vi göra något för dig? MEN  det är väl för mycket begärt. Eller att ta med min gubbe på en dags utflykt. Så är livet. Så det är väl bara betala tillbaka med samma mynt till människor. En god vän till min gubbe har inte varit och hälsat på honom på mycket länge. Inte här i stan och inte i Knutby heller. Det går ju inte bara att strunta i allt. Så jag frågade om intresset fanns för en träff. Han skulle höra av sig. Det är ju roligt....men tankarna hos mig - vill han bara kolla läget eller vill han verkligen umgås? Skit i samma vilket. Jag hör av mig denna gång sedan får det vara.
Jag vet att många läser bloggen - men ack det är inte någon som vill lämna ett fotavtryck. Tråkigt hur människor är. Jag kan ju göra något åt det. Tanken finns att göra bloggen mera privat.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar