tisdag 28 juli 2020

Inte samma tänk

Mina föräldrar har som ni vet ett fritidshus. Detta byggdes runt 1970 talet. De har även en lägenhet i Uppsala som de flyttade in till 1959. De har aldrig flyttat och är världsmästare på att samla på sig saker. Tror aldrig jag sett dem kasta något eller gjort sig av med saker självmant. I fritidshuset finns 4 utrymmen så kallade vindar. Där finns allt möjligt där uppe tror jag. Jag har aldrig varit där uppe någon gång. Min pappa kan släpa hem ved från skogen fast han redan har fullt. Samt alla små trä bitar ska sparas om det så bara är en gren från ett träd. Pappa är 85 år och min mamma är 79 år. Det jag vill berätta med detta är att jag och min bror har absolut inte samma tänk på framtiden vad det gäller saker och ting. Varmvatten beredaren i fritidshuset gick sönder för några veckor sedan. De använder bara den till disk i köket. För de har ingen dusch. Beredaren är en liten en, typ 25 liter. Den har haft sin position under diskbänken. Den gick sönder och min pappa brydde sig inte mycket om det. Utan mamma och jag fick fixa så att grannen hjälpte oss ta bort den. Annars läckte det vatten hela tiden från den. Semester stängt hos rörmokaren. Så mamma sa att jag kokar vatten på spisen så länge. Eftersom de ville ha just den rörmokaren. Då hör nu...kommer det sig att min brorsa har två helt fungerande varmvattenberedare ( enl. honom ) på lut där han bor. Han släpar dit dem i garaget där det knappt går att gå. Ställer dem där bara. Ingen utav dem kan de använda för de är för stora. Då säger han att de kan de ha till utbyggnad av dusch. MEN vem ska fixa det nu när min pappa inte gjort det innan? Jag försöker släpa bort grejer och han släpar dit grejer. VEM ska ta hand om allt när mamma och pappa inte finns längre. DET blir absolut inte han som bor i Umeå. Till råga på allt får jag inte yttra mig eftersom vi en gång har blivit osams om stolar. Jag säger bara en sak vi har inte samma tänk och kommer aldrig ha det heller. Så tråkigt. Jag anser att det är tre stycken jordekorrar - mamma, pappa och bror. MEN jag vet att mina barn tycker att jag också är en ekorre. Men jag känner att jag inte är lika som dem...men det klart det finns drag.
Jag har även sett ett mysigt fritidshus som jag skulle kunna tänka mig köpa. Se bilder nedan.
Ta vara på livet och varandra.LEV NU. Kram Marie





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar