tisdag 29 september 2020

Är någon helt annanstans

 

Känner ni igen er? I går kväll när jag skulle cykla hem från jobbet tyckte jag att det var något som inte stod rätt till. Ni vet att när man inte kan sätta fingret på vad det är. Men tänkte det löser sig säkert. Det gjorde det. När jag svängde in på gården slog det mig att jag inte hade någon cykel hjälm på mig. Ha ha... cykel hjälmen ligger kvar i mitt trånga skåp på jobbet. Sedan när jag kommer hem vill jag bara kasta mig i säng eftersom jag vaknade 04:30 och klockan var 23:20. Jag ville bara läsa några sidor i boken jag läser. Nå väl tvätta sig och fixa med tandtråd....klart...god natt. Hann lägga mig i sängen...men vad tusan det smakar inte tandkräm i munnen. Nej just det - hade missat den biten. Upp igen och fixa tänderna. Sedan bums i sängen och några sidor i kriminal deckaren del nr 3 av 8 delar. 

Ja det är mycket nu. På jobbet är det ovissheter om hur allt ska bli i vår framtid. Det tär lite på en - fast jag igentligen inte bryr mig så mycket. Jo det klart jag gör - jag vill ju ha jobbet kvar. Det ska ju göras om rejält på jobbet. En lina ska gå ner till 4 skift i stället för 5 skift. Vilket innebär att ett skift måste in någon annanstans. Samt en Lina går från 3 skift till dagskift. Men där jag jobbar krigar vi på med 5 skift. MEN med ovisshet för dem jag jobbar med. Vi har 3 stycken inhyrda som är väldens goaste....hur blir det med dem och vilka kommer i stället? Ja...inget jag kan rodda över. Men lik förbannat blir det snurrigt.

Ta vara på livet och varandra.LEV NU. Kram Marie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar