fredag 25 september 2020

Börja om

 

Många gånger som jag tycker att mitt liv är tråkigt. Ibland skulle jag vilja ”rymma bort från allt”. Bara lämna allt - börja om ett nytt liv.
Att kunna ha vänner att dela glädje och sorg med. Sminka mig. Dricka en himla massa vin. Banta bort en massa kilon. Bara ta hand om mig själv. Bestämma precis allt själv. Kanske rent av börja ett nytt jobb. Inte bara sitta i vår lägenhet med vad allt det innebär... tv tittande, padda eller läsa böcker.
MEN...det går ju inte. 
Kanske kan börja med något. Nytt jobb? Sminka sig? Var ska jag börja?
Lik förbannat har jag lagt in två ansökningar om nytt jobb.

Bilden ovan är från Australien och min syssling Birgit. De lever ett helt otroligt härligt liv. Är väldigt mycket ute med sin egna byggda båt. 
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar