söndag 27 september 2020

Favorit affär

 








En utav mina favorit affärer är Te hörnan i Uppsala. Nu när det är höst blir det mera te i favorit muggarna. Muggarna som jag använder dagligen rymmer 5 dl och fylls ända upp till kanten med te vatten. Te kulan varierar med olika favoriter. Mullbär papaya är ett super gott vitt te. Men mest blir det svarta teer. Lakrits grädd, bubbel o jordgubbar, smultron....är några av favoriterna. Men de ha olika te blandningar varje månad. Det finns några som jag gillar. En favorit är en månad som kan vara oktober eller november. Det var länge sedan jag köpte den. Sedan låter juli månad god - mango, passionsfrukt och en gnutta lakrits.

Jag var till Bönor & Blad i går. Köpte några sorter som min svägerska gav mig i födelsedags present. Men när jag drack det i dag kände jag att det var inte så jag upplevde den förra gången. Blev besviken faktiskt.

Tur jag ska besöka city kärnan i veckan - då bli det ett besök på Te hörnan. De har väldigt mycket i affären. Muggar, kannor, brickor och tilltugg.

Alla bilder är från Te hörnans Instagram.

Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar