onsdag 30 september 2020

Träd






Hösten - är en årstid som jag förr inte gillade. Men nu gillar jag hösten. Tänk vilka otroligt fina färgskiftningar det är ute just nu. Det finns två träd som jag är kär i. Det är lönn och kastanj. Tänk lönnens otroligt fina löv som har så fin form. Samt tänk vad fint med en krans med höstlöv av lönn 🍁 att hänga upp på väggen eller dörren. Kastanjens gudomliga blomning på våren samt de otroligt vackra vassa frukter. Kastanjerna går ju också att göra mycket fint av.
Idag har jag varit till Te hörnan. Halvt kilo te i olika smaker. Nu är det bara att njuta av favorit drycken.
Passade även på att göra ett besök på Flying tiger....alltså jag blir som ett barn när jag går in där. Köpte enkla anteckningsböcker för 5 kr styck!!! Jag skriver mycket till gubben när jag jobbar. Förklarar då hur hans dag kan se ut när jag jobbar, tex när jag kommer hem, vad han ska äta eller om det är något bra tv program på tv:n medans han är själv( som jag vet att han vill se). Jag skriver intill varje löning en budget om vart varje krona skall gå till. Det går åt lite böcker. Så nu finns det nog tills jag dör, för jag köpte 6 böcker =30 kr. Köpte även ett spel med brickor i en plåtlåda - typ som Alfapet. Den lådan kostade 30 kr. Den gav jag till Utsikten, gubbens dagliga verksamheten. Vem vet kanske gör ett nytt besök där igen snart. Det fanns så mycket roligt.
Passade även på att besöka bageriet där råttorna lever! 
Hittade även en väldigt bra skylt vid ett fik på Akademiska sjukhuset.
Ta vara på livet och varandra.LEV NU. Kram Marie




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar