onsdag 9 september 2020

Någon mening med allt

 

Jag har fixat lånelöfte till mitt eventuella köp på fritidsboende. Det är klart.
Jag har länge kollat på en stuga som enligt beskrivningen lät väldigt bra. Vi åkte dit och kollade utanför och det kändes bra. Stugan har varit ute ett bra tag med en så kallad ”på gång”. Det kan innebära att säljaren inte är riktigt redo att sälja just då eller bara vill känna av marknaden. Mäklarens text är ju bara att ta med en nypa salt....det populära området. Jo tjena ...varför har ingen köpt det? Nå väl ingen inbokad visning har det varit. Utan det fungerar som så att köparen får lämna intresse. Vilket jag inte hade gjort pga att jag väntade på mitt lånelöfte samt ville jobba mina helger klart först. Då kände jag mig redo för visning. Så i fredags kommer chefen med att den här veckan kommer information om permitteringar på jobbet. ALLTSÅ jag tror och vet med säkerhet att jag skulle ro hem allt ändå. MEN vågar inte chansa. SÅ i måndags när jag skulle kolla in stugan  - jamen då var den borta från ”på gång”. Jag kontaktade mäklaren och frågade om den var såld. Nej säljaren hade dragit tillbaka allt. Jag sa att jag hade lånelöfte, att vi hade kollat utanför men inväntade ett eventuellt permitterings besked. Hon sa att jag bara kunde höra av mig när jag visste bättre så kunde hon kontakta säljaren. ALLTSÅ ALLT PÅ EN GÅNG. Om den är bra och vi vill ha den kanske det är läge för att lägga ett lägre bud.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar