tisdag 8 september 2020

Det blir min död!

VARFÖR köper jag och dessutom äter upp dessa skitprodukter? Ja de är rent ut sagt för jävligt. Det borde vara FÖRBJUDET att sälja till människor med övervikt. Alltså hör här - 100g 2213KJ 530kcal... det står det på chokladkakan. Vikten på den är 185 gr vilket ger 4094KJ 980kcal. Jag åt upp större delen av kakan själv dvs kanske 150gr. ATT JAG TILLÅTER MIG SJÄLV DETTA. DET ÄR EN GÅTA. Chips röret 100gr 2103KJ 503kcal. Förpackningen med chips innehåller 200gr vilket ger 4206KJ 1006kcal. Hur mycket tror ni att jag åt av denna? Precis ....så var det ju, större delen av innehållet. Samt en annan hemlighet som jag inte tänker dela med mig här. Det skrämmer mig! JAG om någon behöver verkligen inte äta detta. Undrar varför jag gör det? Jag personligen tror det är någon form av tröst. Det finns så otroligt mycket inom mig som jag måste få ur mig. I början av detta år sa mina barn med respektive och min svägerska att jag behövde söka någon att prata med. Men i stridens hetta kände jag då att det inte behövdes. Men nu när jag håller på att äta mig till döds kanske det är läge för det? Men i grund och botten vet jag själv vad allt beror på. Jag säger bara - ENSAMHET.  Så nu måste jag börja jobba med mig själv helt klart. 

Sedan vill jag rikta några rader till alla människor som öppnar och läser min blogg. Hoppas att ni gottar i er i mina rader. 

Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar