fredag 18 september 2020

Permittering

 

Permitteringar på jobbet just nu som är lite olika på grund av vilken avdelning man jobbar på.
I mitt fall blev det ”bara” som det ser ut just nu lång ledigt i december. Men jag skulle lätt kunna ha permittering som min kära kollega har. Hon har 2 och en halv vecka nu och sedan jobbar några veckor sedan permitterad några veckor och sedan jobba några veckor ... så rullar det på fram till jul. MEN jag är inte så bitter som en på en annan avdelning uttryckte sig i vår fackklubb på Facebook..... hon tyckte att det var orättvist!!! Hur man ens kan yttra sig om detta. Vad är alternativet - jo varsel... det vill väl ingen ha.
Jag har miljoner av saker att göra här hemma så nu är det bara att beta av på mina lediga dagar. Men väldigt skönt att välja själv vad och när allt ska göras... för det är ju ingen annan som gör något här hemma.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar