onsdag 30 september 2020

Ett nytt möte

 

För ett par veckor sedan när jag var hos mina föräldrar träffade jag denna kvinna. Hon bor granne med dem i samma trappa. När jag kom i trappan hörde jag att någon hade problem med att bära ett sängbord. Jag sa att jag kunde hjälpa till. Men det ville hon inte först. Då sa jag till henne att jag var van vid att hjälpa till eftersom min gubbe har lite kropps nedsättning. Denna kvinna, Linda, har också någon slags kropps nedsättning. Hon går inte som vanliga människor och hon har en blå tre hjulnings cykel. Vad hon har för fel vet jag inte. Men i alla fall hjälpte jag henne att bära ner sängbordet. Hon skulle sprutmåla det svart. Det gör man ju helst utomhus. Hon gjorde det på gräsmattan. Hon ska flytta nu till ett torp från 1700 talet som ligger i Fjärdhundra. Som hon och hennes sambo håller på att rusta upp.
Härligt att bo på landet.
Vi har i alla fall lite kontakt på Messenger.
Bilden är från Facebook.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar