fredag 25 september 2020

Kan människor bara erkänna?

 
I onsdags kväll blev jag uppringd av en budfirma. De skulle leverera ett paket från Apotea till mig. Han hittade inte min brevlåda sa han så han ville jag skulle komma ut. MEN. Jag sa att jag inte var hemma fast jag var det. Han frågade om någon annan i familjen kunde komma ut. Nej det finns det inte. Problemet var att han var så jävla självsäker på sin sak. Han hittade nämligen inte mitt namn på någon brevlåda. Jag frågade honom om han var på rätt adress. DET skulle jag inte fråga honom om han kunde sin sak och kände igen sitt område....han hade jobbat länge i detta område. Jo tjena... när jag förklarade att han skulle ta hissen upp 4 trappor och sedan gå till vänster. Då hade han gjort det sa han. Men mitt namn var inte på postlådan. Han ville att jag skulle gå ut... jag är ju inte hemma det blir svårt sa jag till honom. Paketet får inte plats i brevlådan säger han då. Jag säger ställ den vid dörren då. Jo men du bor ju inte här säger han!!!  Herre Gud kunde han bara erkänna att han var i fel trappa! Han ringde mig 3 ggr. Till slut hittade han och sa sista gången han ringde....jag har levererat. 
Han kunde varit lite mera service vänlig och säga att jag var visst i fel trappa.
Ja det kanske är bra att det finns olika människor så det händer lite roliga saker i ens liv.
Köpte dessa otroligt goda bars....
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar